romygoesusa.reismee.nl

Colorado Experience

Hey!

Ondertussen zijn er al weer twee maanden voorbij sinds ik Vleuten heb omgeruild voor Greeley. En ook afgelopen week heb ik weer wat dingen meegemaakt. De updates kunnen nu wat later komen aangezien Reismee niet echt meewerkt en er altijd uitvliegt.

Na homecoming week was het weer gewoon een normale schoolweek. Gelukkig hoefde ik maar 3 dagen naar school aangezien we met Ayusa op Colorado Experience gingen. Woensdag uit school kwam ik thuis en zat Maud, een andere Nederlandse exchange student van Travel Active, op mij te wachten. Zij is blijven slapen en donderdag ochtend moesten we al weer vroeg op omdat Cheryl ons op kwam halen om dan naar Denise (CR) door te rijden. Na daar nog een half uur te moeten wachten vertrokken we dan eindelijk naar Colorado Springs. Daar zijn we eerst naar Pikes Peak gegaan. Pikes Peak is een dorpje in de bergen in de buurt van Colorado Springs. We hebben de 'trein' naar boven genomen, waar het het super mega koud was. Je kon ook merken dat we heel erg hoog zaten aangezien er niet heel veel 'oxygen' was. Ondanks de kou was het uitzicht wel echt super gaaf.

Aangezien het zo koud was zijn we na Pikes Peak meteen doorgereden naar het restaurant Fargo's. Daarna zijn we doorgereden naar het hotel in Colorado Springs. Daar hebben we eerst nog een uurtje gezwommen en daarna lekker gaan slapen, om de volgende dag alweer vroeg op te staan. Om 7 uur ging de wekker weer en moesten we onze koffers weer pakken om om half 9 weer te vertrekken. Eerst zijn we naar the US Olympics Training Center gegaan. Daar hebben we een rondleiding gekregen en even rondgelopen.Na the Olympic Training Center zijn we doorgereden naar Garden of the Gods. Dat is een natuurpark wat wel wat wegheeft van Grand Canyon, niet dat ik daar ooit ben geweest, maar toch. Ondertussen werd het wel steeds kouder wat wel heel jammer was. Na GofG zijn we naar de Air Force Academy gegaan. Dat was echt heel gaaf. Eerst hebben we door de giftshop geslenterd en daarna zijn we naar de Church geweest. Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zulke knappe jongens gezien. Ze waren allemaal zo cute... okee, back to the story. De Church was echt heel gaaf om te zien. Het was homecoming week dus er waren ook diensten bezig in de kerk. Je had allemaal verschillende parts in de kerk, Christelijk, Protestats, Joods en Budisme. Na de Air Force zouden we naar Elitches gaan voor de Fright Night, maar eenmaal daar aangekomen was het park gesloten aangezien het te koud was. Dit sloeg eigenlijk nergens op aangezien het 10 graden was, en de pretparken in Nederland in de winter ook gewoon open zijn. Toen ik dit vertelde tegen Denise zei ze dat ze dit doen omdat Amerikanen overal geld voor claimen. Als er iets gebeurt, geven ze het park de schuld en kunnen ze een rechtzaak beginnen. Daarna vertelde ze een verhaal over een vrouw die haar koffie had besteld en 'niet wist' dat het warm was, het tussen haar benen had omdat ze in de auto zat en het dus over haar heen viel. Ze heeft dat bedrijf voor de rechter gesleept omdat er niet op de beker stond dat de koffie 'Hot' was..... Ze heeft er nog 1 of 2 miljoen voor gekregen ook.... rare Amerikanen.We zijn doorgereden naar een restaurant en daarna naar het hotel. Daar hebben we nog even rondgehangen en weer lekker gaan slapen.

Zaterdag hadden we weer een drukke dag. In de ochtend kwamen Maud en ik een Nederlands stel tegen in het Hotel, waar we een tijdje mee hebben gepraat. Dat was echt heel raar om met andere mensen jouw taal te praten. Het was wel weer even omschakelen, maar wel heel erg leuk. We zijn eerst naar Denver Museum of Nature & Science geweest. Iedereen weet wel hoe veel ik van een museum hou.... Nou, ik heb me het eerste uur prima vermaakt, maar daarna begon het toch wel heel erg saai te worden. Daarna was het SHOPPING TIME. Helaas had ik geen geld over om te shoppen dus was het meer winkels kijken. Ik vond het best knap van mezelf dat ik een uur in Forever 21 heb rongelopen, maar niets heb gekocht. Wel was het echt super super super koud en heb ik in 20 minuten, 2 starbucks op. Iedereen was helemaal gesloopt na het shoppen, en daarom zijn we terug naar het hotel gegaan. Daarna konden we kiezen of we thuis wouden blijven of naar de Soccer game van de Rapids - San José te gaan. Rick, Bochen, Nessy en ik besloten met Denise mee te gaan naar de Soccer game, wat echt heel leuk was. Dik aangekleed: hempje, t-shirt, vest, daarover nog een hoodie en een jas met sjaal en een blanket zijn we naar de game gegaan. Unfortunatly we lost, big time. Maar toch was het heel gezellig. In de laatste minuut kregen de Rapids nog een Penalty, die wel werd gescoord. Iedereen ging helemaal los, ookal was het halve stadion al leeg. We zagen op het veld nog een speler lopen, dus zijn we naar beneden gegaan en hebben we een handtekening gekregen en zijn we op de foto te gaan. Later hebben we hem opgezocht: Brian Mullan en hij blijkt dus ook voor het Nationale team te hebben gespeelt. Dus waren we weer helemaal happy.

Zondag was alweer de laatste dag, en begon eindelijk de zon te schijnen. We zijn in de ochtend gaan bowlen. Ik heb voor het eerst gewonnen! Daarna zijn we gaan lunchen in een Mexicaans restaurant Casa Bonita. Het restaurant is echt heel gaaf. Je kan er van alles doen en ook doen ze aan 'Diven' en weet ik veel wat, helaas was het eten niet helemaal mij ding. Daarna was het al weer tijd om naar huis te gaan. Het was echt superleuk om 4 dagen weg te zijn met alle Exchange Students.

Maud is nog een nachtje blijven slapen en de volgende dag moest ik gewoon weer naar school... helaas. Ik moet eerlijk zeggen dat school gewoon voelt als school. Het is echt vermoeiend om elke dag om 6 uur op te staan. Het blijft moeilijk om het eerste uur tijdens gescheidenis mijn ogen open te houden haha. Vooral nu we een 'Student Assistent' hebben. Hij praat echt heeeeeeel langzaam en tijdens zijn les ligt 3 kwart van de klas te slapen. Ook snap ik niet waarom ze op mijn school nog lage cijfers halen. Tijdens elke toets mag je ongeveer je notes of je boek erbij halen. Zo had ik gister een toets voor Food Science en de vragen die er werden gesteld waren PRECIES hetzelfde als de pre-test die we hadden gedaan. Ik had totaal niet geleerd aangezien ik weg was en heb alsnog een 100%. Morgen weer 2 toetsen dus we zullen zien wat daar uitkomt.

De tijd vliegt echt nu ik hier zit. Nu zijn er al 2 maanden voorbij en is het bijna Halloween. Ik kijk er echt heel erg naar uit, al hoe wel ik Nederland wel mis. Vooral het Nederlandse eten. Ik had echt nooit gedacht dat ik Aardappel, Groente en Vlees zou missen, maar dat doe ik echt. Ook de pepernoten, drop en de normale limonade siroop. Maar gelukkig krijg ik er ook een hoop voor terug!

Dikke kus vanuit Amerika!

Reacties

Reacties

Maud

Haha limonade ik heb net 2 flessen binnengekregen uit Nederland! Oyeah ;p
Xxx

Gabriëlla

Pepernoten! Jaaaaaaaaaaaaa, die ga ik morgen is inslaan :D
Nee hoor liefje, ik zal volgende maand wat lekkernijen naar je opsturen, zodat je toch het gevoel kan hebben er een beetje bij te zijn!

Wat een leuke verhalen weer en wat een mooie foto's heb je weer gemaakt..

Ik mis je en ben aan het aftellen!

Hou van jou en een dikke kusssssssssss

gea ( moeder lauri)

Hallo Romy.

Ook vindt ik jou een kanjer met je ondernemingslust.. Je doet leuke dingen en school gaat je goed af. Al zal het af en toe met gemengde gevoelens zijn.Natuurlijk mis je ook dingen uit Nederland maar ik lees niet over een fiets. lau namelijk wel.. haha. nooit gedacht. Maar goed.. ik blijf ook jou blog lezen en foto's bekijken .Ik zie het gewoon als een hobby erbij op die lange donkere avonden in herfstachtig kikkerlandje.. Romy leef, geniet en beleef.. Alle goeds gewenst... veel plezier met Halloween.. fijn griezelen ... groeten uit regenachtig Holten , Dag Romy.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active