romygoesusa.reismee.nl

Living the American life.

Hi there!

Ik heb de laatste tijd zo veel gedaan, dat ik even niet meer weet wat ik moet vertellen! De eerste toetsen op school zitten er al weer op. Ik heb tot nu toe alles gehaald, maar moet er wel wat voor doen haha. Zo had ik mijn eerste History test, maar daar werden de zuidelijke staten van Amerika gevraagd. Nou daar zat ik dan.. Ik weet nog net de provinciën van Nederland, dus hoe moet ik nou weten welke staten er in het zuiden zitten. Uiteindelijk heb ik de test met 73,3% gehaald, wat dus een C is. Maakt niet uit, zolang het een C blijft, mag ik blijven!

We hebben ook al wat uitstapjes met de andere exchange students gedaan. Zo zijn we met z'n alle naar Estes Park gegaan in de bergen. Dat was echt superleuk!

Het weekend daarna zijn Rachel, mn Hostmom en ik samen met Angela, Austin, Devor en Kirill naar de FlatIron mall geweest voor onze homecoming jurk. Nou dat was nog echt een gedoe! De jurken in Amerika zijn toch wel anders dan de jurken die ik aan zou trekken. Toen Rachel en ik de eerste keer uit de pashokjes kwamen met onze zelf uitgekozen, keken Angela en Deborah ons heel raar aan. En daarna kwamen hun met de meest gekke jurken aan, uiteindelijk heb ik er wel éen gevonden, ookal is het niet helemaal mijn smaak haha. De dag erna hadden we onze eerste AYUSA meeting. We kregen nog een keer alle regels te horen, die ik al 4x heb gehoord. Maar we hebben ook gezellig gegeten en gepraat. Het was echt heel leuk om alle exchangestudents uit de buurt te zien, ookal ken ik er al heel wat van mijn school.

Vorig weekend zijn we weer wezen shoppen, deze keer in Loveland. Om te kijken of we misschien nog een andere jurk konden vinden. Rachel heeft uiteindelijk een nieuwe jurk gevonden, maar ik hou het bij die ik nu heb. Ook zijn rachel en ik zelf weer naar Greeley Mall gefietst, wat ook een tijdje duurde. Daarna zijn we nog doorgefietst naar wallmart, waar we heel wat boodschappen hebben gedaan. Daarna hebben we nog een movienight thuis gehouden met de films LOL en 21 Jumpstreet. Een geslaagde avond was dat.

Deze week had ik natuurlijk weer gewoon school. Ik leer steeds meer mensen kennen en krijg het echt naar mijn zin op school. Nogsteeds ben ik wel helemaal gesloopt als ik terug kom van school. Vooral na de blokdagen. Op woensdag en donderdag heb ik blokdagen en dan duren alle lessen 90 minuten. Op donderdag heb ik al mijn saaie vakken en dan is het toch wel moeilijk om wakker te blijven! Maar het goede nieuws is, deze week had maar 4 schooldagen. Morgen ben ik lekker vrij! waarom? ik zou het echt niet weten, maar I like it. Maandag is dan weer early release day, wat betekend dat ik in plaats van om 3uur klaar ben, om half 2 klaar ben.

Ook heb ik de eerste football games er op zitten. Op vrijdag (en soms donderdag) zijn de thuiswedstrijden. Angela brengt Rachel en mij samen met Devor en Kirill naar de game. Ik moet zeggen dat ik nu een beetje het begin te begrijpen. Het kan soms nog wel heel ingewikkeld zijn, maar ik juich wanneer alle andere juichen, that's the best thing right?De eerste wedstrijd hadden we gewonnen, maar de tweede hellaas niet. Maar ik moet zeggen dat ons team best goed is, dus wie weet.

Ook is Youthgroup begonnen. Elke woensdag gaan Rachel en ik daar heen, samen met Galaxy en Orion. Er worden dan spelletjes gespeeld en dan worden we opgesplitst in groepen. 11th en 12th grade bij elkaar, en zo verder. Dan worden er allemaal dingen besproken over het leven en iets voorgelezen wat te maken heeft met de bijbel. Ik moet zeggen dat het niet helemaal mijn ding is, maar ik ga wel gewoon heen! Zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen.

Dit weekend is gonna be such an awesome weekend. Morgen hebben een paar vriendinnen ons uitgenodigd voor een Movie Night. Zaterdag heeft Rachel eerst een game en daarna gaan we de verjaardag van Ana (spaans meisje) vieren, zij wordt 16 dus gaan we gezellig uiteten en bowlen. En zondag neemt Ana Rachel, Delphine(frans), Nessy(duits) en mij mee naar Sixflax! Ik kijk er echt enorm naar uit!

Volgende week is homecoming, dus dan laat ik wel weer wat van me horen hoe dat is gegaan! Bedankt voor alle leuke berichtjes, ik vindt het echt superleuk om die te lezen. Als je mijn adres wil, stuur me dan even een email (xromyx@hotmail.nl) en dan zal ik die even doorsturen!

Big kisses from Colorado!

Reacties

Reacties

annemarie

Lieve Romy, je maakt me nieuwsgierig naar je jurk....
Geweldig om te lezen hoe je al helemaal op gaat in the american way of life! Casper is ook steeds nieuwsgierig naar je avonturen. Gister heb ik een muts gekocht voor hem met de amerikaanse vlag erop, hij zei gelijk hé dat is cool, daar is romy nu toch?
Morgen avond gaan we gezellig met je mama en mark uit eten, en hebben we (bij gebrek aan lieve nichtjes) een nieuwe oppas....je raadt nooit wie....(ok hint: woont bij ons in de straat en je kent hem...)
Liefs en groetjes van ons alle 4

opa en oma

Lieve Romy

Met heel veel plezier lezen wij je berichten. Doe er maar wat extra foto's bij.Dat maakt het verhaal nog leuker. Wij wonen met heel veel plezier in Almere. Vorige week heeft Casper een paar dagen bij ons gelogeerd. Reuze gezellig. Casper heeft een nieuw woord gemaakt. Een dubbeldekker noemt hij een stapelbus. Prachtig toch.
Fijn dat Gabriella nu een eigen huis heeft. Het ziet er leuk uit en wij zijn blij dat het goed gaat met haar.
Volgende week zondag is oma jarig dan zien we alle kinderen weer en kleinkinderen.
Heel veel plezier, laat ons regelmatig weten hoe het gaat.

Groetjes van opa en oma

rein

Wat geweldig om al je ervaringen te lezen!
En vooral te merken dat je je daar als een vis in het water voelt.
Hou ons op de hoogte want je hebt hier veel fans.
Het was vorig weekend toen ik in Vleuten was, wel een beetje stil zonder jou. Raar eigenlijk , want je lag toch meestal boven uit te slapen. Je bed ligt overigens prima.
liefs, Rein

Amanda, Jeffrey en Paul

Hoi Romy,

Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. Je bent er al helemaal thuis zo te horen. Leren is vermoeiend maar je hebt genoeg tijd voor leuke dingen en die geven weer energie. Geniet maar lekker en doe je best.
Veel plezier op het feest volgende week.

Veel liefs,

Amanda, Jeffrey en Paul

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active