romygoesusa.reismee.nl

first days at GWHS.

Here I am.. again!

Even een quick update, want ik heb namelijk de eerste schooldagen erop zitten. Donderdag had ik mijn aller eerste schooldag op Greeley West High School. Om half 6 ging de wekker al en om half 7 vertrokken we richting school. Natuurlijk moesten we eerst even op de foto voor onze eerste schooldag.

We moesten eerst Savannah ophalen, een nicht van de familie. We waren al vroeg op school. Eerst moesten we onze schadule ophalen. Omdat we best vroeg op school waren, moesten we eerst nog een tijdje voor de deur wachten. Ik keek echt mijn ogen uit. Wat voor een types er soms rondlopen. Zo had je de echte tutjes op hakken, de cheerleader meisjes, net zoals in een film en ga zo maar door. Na het ophalen van onze schadule moesten we zo snel mogelijk naar onze klas. Mijn eerste klas was U.S. History en gelukkig had ik die samen met Rachel. Elke klas duurt maar 45 minuten. Wat betekend dat als je je begint te vervelen, de class al over is. GOOD THING!

Op een dag heb ik 8 classes. Op Maandag, Dinsdag en Vrijdag heb je alle classes, op Woensdag alleen de oneven (dus 1,3,5 en 7) en de classes duren dan 90 minuten. En op Donderdag heb ik dan de even classes (2,4,6 en 8). De lunch duurt nu maar een half uur, maar straks als de eerste week over is, duurt de lunch 1 uur!

Maar, de eerste dag was best leuk. Alles is anders dan hier in Nederland. De mensen zijn anders en ook de manier van lesgeven. Aan het begin van elke les moet je de Objective opschrijven en dat moet je dan leren in die les. We hebben nog niet veel geleerd aangezien alle klassen nog worden veranderd. Ik heb tot nu toe:

1- U.S History 2- Spanish 3- Sculpture 4- Food Science 5- Field and Court sports dan Intervention en Lunch. Intervention is een soort nablijven als je je werk niet af heb, of slechte cijfers hebt. Deze week heeft iedereen verplicht Intervention. 6- Geometry 7- Cell Biology en als laatst 8- American Lit.

Dinsdag heb ik al een afspraak om mijn vakken te veranderen. Ik heb namelijk 2 science vakken en daar snap ik niets van. 1 is verplicht dus laat ik Biology vallen. Lunch was het gene waar ik het meest bang voor was. Dat ik alleen aan een tafel moest zitten met mijn lunch. Gelukkig kwam ik tijdens Gym een meisje tegen die mij meenam met haar vriendinnen. Het was supergezellig en vandaag heb ik ook met hun gelunched. Het is wel echt heel druk op school. alle klassen eindigen tegelijk, wat betekend een enorme drukte en veel geduw en getrek. Mijn school ziet er echt uit als een American High School. Ik werd helemaal gek toen ik voor het eerst de blauwe lange lockers zag:

Vandaag was eigenlijk precies hetzelfde als gister. Een dag op een Amerikaanse High School is wel een stuk vermoeiender dan een dagje Amadeus. Het aanhoren van Engels en echt op moeten letten is echt moeilijk. Niet alle leraren weten namelijk dat ik een exchange ben, wat er voor zorgt dat ze gewoon op hun eigen tempo door gaan. Vandaag kon ik voor het eerst officieel op zn Amerikaans T.G.I.F zeggen. YES, wat was ik blij met het weekend. School is echt wel leuk en ik vermaak me prima. Maar het opstaan om 5.30 en dan een hele lange schooldag, maakt je echt wel moe.

Morgen ga ik wat schoolshopping doen aangezien ik nog heel wat nodig heb. Zondag ga ik waarschijnlijk naar mijn eerste Baseball game van de Rockies. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden.

bye!

Reacties

Reacties

Cindy

Hi meis. Ik ben weer helemaal op de hoogte hihi. Echt leuk dat je dit bijhoudt, wel blijven doen hoor! Al mis ik je wel al echt, zeker na het lezen van je verhalen. Zo raar dat je nu zo ver weg bent! Maar zo te lezen heb je het gelukkig heel erg naar je zin. Jou school ziet er echt precies uit als in de films. Die dagen lijken me ook wel heel vermoeiend maar zal wel beter worden zodra je eraan gewend bent en de taal makkelijk voor je wordt. Ben benieuwd naar alle verhalen die nog gaan komen. Heel veel plezier en let goed op jezelf. Dikke kus cindy

opa

je hebt een helder verhaal geschreven.Zo blijven we op de hoogte. een fijn weekend.

oma

Gelukkig zat je niet alleen met de luch. Je maakt ook makkelijk vrienden ga zo door.xxxxxxxxx.

Roos

klinkt fantastisch! :) fijn dat je al wat vriendinnen maakt! keep up the good work! enne.. cell biology.. oh my lord. change that shizzle! ;)
kussie van het (YES!) warme NL!

Annemarie, Menno, Casper en Victor

Ola Romy, wat lees ik nou.....biologie laten vallen......je maakt me droef...(nee hoor, lekker doen wat je zelf het leukste vindt). wat moeten we ons voorstellen bij sculpture, Romy met haar vingers in de klei?
zo lezen heb je het goed naar je zin, daar ben ik blij om!
Hiero breekt de zomer eindelijk los. Vanmorgen hebben we met zijn 4ren (en Mama en Mark natuurlijk) Juul aangemoedigd bij een oefenwedstrijd....van schrik scoorde ze gewoon 3x,echt super!
we wensen je een gezellig weekend!
groetjes van ons alle 4

mama

Nou schat, je maakt wat mee die eerste tijd! Ik vind het erg leuk om je blog te lezen en hoop dat je dit gedurende je tijd in Amerika volhoudt! Dikke kus!!!!

Angelique

Heee,
Het klinkt allemaal super leuk!!
en indd. ik heb er ook last van dat ik eind van de dag echt zo moe ben!
Maar gelukkig heb ik nog een week vakantie, kan ik nog ff lekker aan alles wennen!
Liefs, xx

barbara de rooij

Leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent. Je zit echt in een hele andere wereld. Maak er een mooi jaar van en blijf ons op de hoogte houden.
liefs

Judith

Woow super gaaf om te horen en die foto's erbij! Tis net zo'n plaatje als in een film. Succes de komende weken! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active